Nieuwe medewerker toevoegen
Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.
Volg onderstaande stappen om een nieuwe medewerker toe te voegen voor boekingen:
- Ga onder 'Boekingen' naar 'Beheren' > 'Medewerkers'
- Klik vervolgens op 'Medewerker toevoegen'.
-
Eerst kun je een profielfoto kiezen. Klik hiervoor op het profielfoto icoon en kies (of upload) een foto vanuit de 'Media Bibliotheek' van de website .
-
Vul dan je Voornaam + Achternaam in.
-
Vul het e-mailadres in waar je de medewerker notificaties op gaat ontvangen, wanneer er een afspraak is gepland of geannuleerd.
* Dit hoeft niet hetzelfde e-mailadres te zijn als je agenda koppeling, maar mag wel. -
Selecteer de locatie waar je het meest aanwezig bent. Bij meerdere locaties kun je bij het aanmaken van een dienst specifiek aangeven op welke locaties dit gegeven wordt en je kunt bij je werktijden instellen wanneer je op welke locatie bent.
-
Selecteer bij ' WordPress Gebruiker' > ' Maak Nieuwe'. Hiermee ga je ervoor zorgen dat de medewerker ook een Boekingen gebruiker is.
-
Vervolgens kun je wanneer je werkt met Zoom en de Zoom integratie hebt gedaan hier de ' Zoom gebruiker' selecteren.
* Wanneer er dan een dienst wordt geboekt die via 'Zoom' gaat, wordt er automatisch een meeting room aangemaakt op de datum en tijd van de afspraak. -
Eventueel kun je wanneer je gebruik maakt van het ' Medewerker Dashboard' hier het wachtwoord van de medewerker instellen of wijzigen.
-
Onder ' Toegewezen diensten' kun je wanneer je al diensten hebt aangemaakt, de diensten selecteren die de medewerker geeft.
* Wanneer je een nieuwe dienst maakt en de dienst toewijst aan de medewerker zal deze hier ook geselecteerd worden. -
Bij ' Openingsuren' kun je de werktijden van de medewerker aanpassen als deze afwijken van de standaard openingsuren van het bedrijf.
* Eventueel kun je hier instellen welke locatie en welke diensten je beschikbaar bent per uur. Wanneer je hier niets instelt ben je op je hoofdlocatie beschikbaar voor alle toegewezen diensten. -
Bij ' Verlofdagen' kun je instellen welke datum binnen je openingsuren je niet beschikbaar bent en vrij hebt.
* Wanneer je zondag niet werkt in je openingsuren, hoef je hiervoor niet een verlofdag in te stellen. Verlofdagen stel je in op de dagen dat je normaal wel zou werken.
** Wanneer je tijdens je openingsuren een uur niet beschikbaar bent kun je dit ook gewoon blokken als 'bezet' in je agenda. Dit uur is dan ook niet te boeken. -
Eventueel kun je onder ' Speciale dagen' een extra werkdag of aangepaste openingsuren toevoegen voor een specifieke dag.
-
Klik dan op ' Opslaan' om de medewerker op te slaan.
-
Wanneer je nu opnieuw naar de medewerker gaat, kun je nu ook de Google agenda van de medewerker koppelen met zijn of haar Google e-mailadres. Voordat je dit doet moet je eenmalig de Google Integratie hebben ingesteld voor jouw website.
* Let op: dit moet dus een @gmail e-mailadres zijn, aangezien de agenda daar aan gekoppeld is. - Nu kunnen bezoekers diensten inboeken die zijn toegewezen aan de medewerker op de tijden dat de medewerker beschikbaar is hiervoor.
Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!