Google Agenda van medewerker koppelen

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

Nadat je de standaard Google Agenda integratie hebt gedaan, kunnen alle medewerkers in jouw website hun eigen agenda synchroniseren met hun Google Agenda. Elke afspraak die wordt gemaakt, wordt toegevoegd aan hun eigen Google Agenda. En als de werknemer al agenda-items in de Google Agenda heeft gemarkeerd als bezet, kunnen deze niet worden geboekt vanuit de website - dit zal dubbele boekingen voorkomen. 
Het verzetten, annuleren of verwijderen van de afspraak dient te gebeuren in de website en kan dus niet gedaan worden in de Google Agenda.
Stel dat je de afspraak verzet in Google Agenda, dan is dit niet het geval in de agenda van je website, maar als je de afspraak verzet in de website, wordt deze wel bijgewerkt in Google Agenda. Je website agenda is dus leidend.
Verder is het ook belangrijk te weten dat je eigen agenda items die je als 'bezet' markeert in de Google Agenda, niet zichtbaar zijn in de agenda van je website (vanwege privacy redenen). Maar de tijden zullen niet geboekt kunnen worden door je cliënten op de voorkant van de pagina. Het is dus wel 'bezet' maar je moet wel in je Google agenda kijken om te zien wat je zelf hebt geblokt hierin. 
Volg het stappenplan hieronder om elke medewerker te koppelen met zijn of haar eigen Google Agenda:
  1. Om dit artikel te volgen moet je eerst de Google Agenda integratie hebben gedaan voor je website.
  2. Ga onder 'Boekingen' > 'Beheren' > naar 'Medewerkers'

  3. Klik vervolgens op de medewerker van wie je de agenda wilt koppelen.

  4. Klik op de knop 'Aanmelden met Google'.

  5. Log vervolgens in met het Google Account waarvan je de agenda wilt koppen.

  6. Je krijgt nu waarschijnlijk een melding te zien ' Deze app is niet geverifieerd'. 
    Schrik niet! Dit komt omdat Google de app nog niet heeft geverifieerd. Hier gaat een tijdje overheen voordat Google dit heeft kunnen doen. Gelukkig kunnen we wel verder en werkt de koppeling ook gewoon naar behoren. 

  7. Wanneer je deze melding ziet mag je op 'Geavanceerd' klikken.

  8. Klik vervolgens op 'Ga naar ........ (onveilig)'. 
    Dit kun je zonder problemen doen, want wij (en jij) zijn de ontwikkelaar en je weet zeker dat wij betrouwbaar zijn, toch?! ;-) 

  9. Geef in alle volgende scherm(en) toegang aan Google en accepteer de voorwaarden
    * Dit kan er bij jou anders uit zien, controleer dus goed dat je overal 'toestemming' geeft en dan door gaat.

  10. Dan kom je weer terug bij de medewerker waar je eventueel nog een subagenda kunt selecteren wanneer je deze hebt binnen het account.

  11. Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen in de medewerker op te slaan

  12. Krijg je na het aanmelden met Google de volgende melding te zien bij de medewerker? Dat komt waarschijnlijk omdat je al eens eerder hebt gekoppeld met een agenda en er dus iets uit de database verwijderd moet worden. Neem dus even contact met ons op zodat wij dit voor je kunnen herstellen en jij opnieuw de koppeling kunt maken.


    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.