Afspraak verzetten voor klant buiten normale werktijden

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

Het is mogelijk om aan de achterkant van je website een afspraak te verzetten voor de klant buiten je normale werkdagen/openingsuren. Hiervoor moet een instelling aan gezet worden om dit te mogen doen.

LET OP: Gebruik dit artikel alleen om een bestaande afspraak te verzetten en ga niet zomaar een afspraak voor de klant inplannen aan de achterkant, aangezien je er rekening mee moet houden dat er een factuur moet zijn. Wil je een afspraak inplannen voor je klant? Zie dan 1 van deze 3 artikelen (afhankelijk van jouw situatie)
Afspraak inplannen voor een klant
- Afspraak inplannen voor een klant (na afgenomen pakket)
-
Afspraak inplannen voor een klant en factuur aanmaken
** Wanneer je een betaallink en factuur wilt bij het maken van de afspraak buiten openingsuren, raad ik je aan het artikel 'Afspraak inplannen voor een klant' te volgen en vervolgens de afspraak te verzetten aan de achterkant met dit artikel.

Wanneer je deze instelling aanzet, is deze optie alleen voor jou beschikbaar aan de achterkant. Wil je dat je bezoekers ook op deze eenmalige dag afspraken kunnen inplannen? Zie dan dit artikel: Speciale werkdag instellen

  1. Wanneer je een afspraak wilt verzetten voor de klant, zie je bij het selecteren van de datum en tijd, alleen de beschikbare uren die jij hebt ingesteld en niet geblokt zijn als 'bezet' in je agenda.

  2. Wanneer we deze instelling aanzetten, moet je er dus rekening mee houden dat het systeem niet meer kijkt naar wat er beschikbaar is in je agenda. Controleer dus altijd even goed in je eigen agenda of het plekje echt beschikbaar is.

  3. Ga onder ' Boekingen' > 'Beheren' > naar 'Algemeen'.

  4. Ga vervolgens naar de 'Rolinstellingen' 

  5. Schuif de instelling onder het kopje ' Beheerder' > 'Sta beheerder toe om op elk moment een afspraak te boeken' > aan.

  6. Wanneer je nu de afspraak gaat verzetten, zie je dat er ruimere keuze is bij de tijdsloten.
    ** Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld om 06:30 een afspraak in wilt plannen, daarvoor moet je nog even een instelling doen

  7. Omdat mijn dienst een uur is en ik heb ingesteld dat de dienstduur wordt gebruikt voor het boeken van een tijdslot, krijg ik nu dus tijdsvlakken van een uur te zien beginnend bij 00:00 uur.

  8. Zet dus wanneer je nog ruimere keuzes wilt, onder ' Boekingen' > 'Beheren' > 'Algemeen' even de optie 'Gebruik dienstduur voor het boeken van een tijdslot' > uit
    Kijk ook goed naar de optie ' Standaard tijdslotstap' (uit welke stappen je kan kiezen in de instellingen), deze heeft namelijk ook invloed op de tijdsloten die beschikbaar worden aan de achterkant.

  9. Zoals je ziet kan ik nu kiezen uit tijdsloten die in stappen gaan van 15 minuten (van 0:00 uur tot 23:45), waarbij het systeem niet nakijkt of het plekje beschikbaar is in mijn agenda en of ik op die dag/tijd werk
    (Kijk dus even goed in je agenda of je niet een dubbele afspraak maakt) 

  10. !! Belangrijk: Omdat de instelling 'Gebruik dienstduur voor het boeken van een tijdslot' ook invloed heeft op de voorkant waar je bezoekers uit kunnen kiezen, raad ik je aan na het verplaatsen deze instelling dus weer terug te zetten naar wat het was! 
    Zet ook de instelling ' Sta beheerder toe om op elk moment een afspraak te boeken' weer uit, zodat het systeem bij het verzetten van een andere afspraak weer rekening houdt met je agenda.
    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.