Afspraak inplannen voor een klant (na afgenomen pakket)

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

Wanneer je pakketten hebt aangemaakt en iemand een pakket bij je heeft afgenomen die direct helemaal betaald is (en al een factuur voor is gegenereerd) is het mogelijk om aan de achterkant een afspraak binnen het pakket in te plannen voor de klant, of te wijzigen. In dit artikel laat ik zien hoe je dat doet. 

LET OP: Deze optie kun je niet gebruiken voor sessies die vergoed worden door de zorgverzekeraar, dan moet er namelijk voor elke sessie een aparte factuur zijn aangemaakt.  

  1. Ga onder ' Boekingen' > 'Beheren' naar 'Diensten

  2. Ga vervolgens naar ' Pakketten'

  3. Je kunt naast het ' Pakket' klikken op 'Pakketten beheren', hier vindt je alle klanten die dit pakket hebben afgenomen.

  4. Indien iemand het gehele pakket wilt annuleren, kun je de rode knop ' Annuleren' gebruiken. Denk erom dat als het gehele pakket al was betaald, dat je onder 'Bestellingen' een creditfactuur aanmaakt en het bedrag terugstort via Mollie (zie hiervoor de kennisbank).

  5. Wanneer je klikt op een klant, kun je alle sessies zien die iemand al geboekt heeft binnen het pakket. Hier kun je dus ook een sessie annuleren of verplaatsen voor de klant. Om te annuleren pas je de status aan in 'Geannuleerd' (dan komt deze plek binnen het pakket weer vrij). Wil je de afspraak wijzigen dan klik je op het potlood icoontje daar naast.

  6. Bij ' Boek afspraak' kun je hier dus heel makkelijk een nieuwe sessie inplannen voor de klant. De klant wordt automatisch op de hoogte gebracht middels een Notificatie en er verdwijnt een plaats binnen het pakket.

  7. In principe hoef je alleen even de ' Dienst', 'Locatie' en 'Datum & Tijd' te selecteren, houdt dan 'Informeer de klant' aangevinkt zodat deze op hoogte wordt gebracht.

  8. Wanneer je in de ' Algemene instellingen' van 'Boekingen' hebt ingesteld dat jij als beheerder afspraken mag inboeken op elk gewenst moment, kun je hier dus alle tijden selecteren (ook buiten openingstijden). Wanneer je dat niet hebt ingesteld, zal het formulier de tijden gaan laden die jij beschikbaar bent in de agenda.

  9. Wanneer je op ' Opslaan' klikt is de afspraak voor de klant ingepland. Indien je gebruik maakt van het 'Klanten portaal' kan een klant ook zijn eigen afspraken inzien en wijzigen/annuleren (indien je dit hebt ingesteld dat een klant dit mag doen).
    * Zie hiervoor de kennisbank of de Boekingen training.


    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.