Dienst omzetten naar een dienst via Zoom (online)

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

In dit artikel laat ik je zien welke stappen je moet nemen om van een bestaande dienst, een dienst via Zoom (online) kunt maken.

Het is belangrijk dat je de Zoom integratie al hebt gedaan en dit hebt gekoppeld aan de medewerker die de dienst geeft. Heb je dit nog niet gedaan, volg dan eerst dit artikel: Zoom integratie instellen en koppelen aan medewerker

LET OP: Wanneer je niet wilt dat 'Betalen op locatie' aanstaat voor deze dienst (omdat het Online is), dan kun je eerst het product 'Afspraak' dupliceren en de titel even aanpassen naar 'Afspraak Online'. Dan laat je alle Online diensten via dat product betalen.

  1. Ga onder ' Boekingen' > 'Beheren' naar 'Diensten

  2. Klik op de dienst die je wilt bewerken

  3. Pas eerst de ' Naam' van de dienst aan, zodat je klanten weten dat dit een Online dienst via Zoom is. Eventueel kun je een aparte categorie aanmaken voor je Online diensten.

  4. Ga vervolgens naar 'Instellingen'.
  5. Omdat ik niet wil dat bezoekers hier de optie 'Betalen op locatie' hebben (omdat het online is), heb ik het product 'Afspraak' gekopieerd met exact dezelfde instellingen, alleen een andere titel. Ik heb dit product 'Online Coaching' genoemd zodat ik alle 'Online' diensten via dit product kan laten betalen. Dit stel je in bij 'Betalingen' onder 'Selecteer WooCommerce product'. 
    * Op het product 'Afspraak' staat standaard 'Betalen op locatie' aan, bij alle nieuwe producten die je aanmaakt is dit niet zo.
    ** Indien het een gratis sessie is, hoef je dus niets voor de betaling in te stellen.
  6. Scroll dan iets naar beneden en klik 'Integraties' open. Zorg dat je hier 'Zoom' aanvinkt zodat er een meeting wordt ingepland in Zoom. 
  7. Sla de dienst op door op 'Opslaan' te klikken
  8. Wanneer iemand nu deze sessie inboekt, zal er automatisch een Zoom meeting link worden aangemaakt. Denk eraan dat je deze wel in de 'Notificaties' moet hebben verwerkt voor de klant. 
  9. Wanneer je de link van de klant of de medewerker op wilt zoeken kun je dit doen onder 'Boekingen' > 'Beheren' > 'Afspraken'. Je klikt dan op de boeking die is gedaan en daar onder vind je de Zoom Deelname en Start link.
    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.