Lancering aanvragen

Yes! Het is zover! Wanneer je de redirection hebt ingesteld voor je oude website, de verwerkersovereenkomst hebt getekend, en het artikel alles-testen-controleren-voor-lancering hebt gevolgd, dan is het tijd om de lancering van jouw Bloomsite aan te vragen!

Wanneer agenda's, contacten en dergelijke systemen aan je e-mailadres zitten gekoppeld, ben je zelf verantwoordelijk om dat bij de aanvraag van je lancering aan te geven. We kunnen dan samen kijken naar de beste optie om het over te zetten.

Nadat je de lancering hebt aangevraagd zullen wij contact met je opnemen voor eventuele vragen of je de informatie over de lancering te sturen. Alvast gefeliciteerd!

TIP: Sommige mensen vinden het fijn om door ons nog even hun website te laten checken, zodat ze zeker weten dat alles wat ze gedaan hebben ook goed is. Daarom bieden wij een websitescan aan, waarin we jouw website controleren op een aantal zaken: lay-out, design, grootte van de afbeeldingen, logische volgorde, mobiele (en tablet) weergaven, of alle knoppen werken, missende onderdelen en ga zo nog maar even door. Je ontvangt daarna van ons een verslag met al onze bevindingen + adviezen, zodat je jouw website nog kunt verbeteren. Deze websitescan bieden we aan voor €50,- ex BTW. Je kunt dit tijdens het lanceren aanvragen. 

  1. Ga naar https://dashboard.bloomsite.nl/lancering-aanvragen
  2. Klik vervolgens op 'Ga door naar stap 1' 

  3. Bepaal of je een website scan wilt hebben. Deze kun je direct aanvragen via de link op de pagina. 
    LET OP: Rond de lancering aanvraag af, ook als je een website scan wilt. Je kunt aangeven wanneer je de scan wilt in het formulier.

  4. Klik op 'Ga door naar stap 2' 

  5. Vul je voornaam en achternaam in

  6. Een telefoonnummer waar je op te bereiken bent

  7. Een e-mailadres dat niet gekoppeld is aan de domeinnaam die je gaat overzetten, zodat we je direct na de lancering kunnen mailen met je nieuwe e-mailgegevens. Denk aan; outlook, gmail, hotmail etc.

  8. Geef aan of je in de vorige stap een scan hebt aangevraagd en of je deze voor of na de lancering wilt.

  9. Heb je een domeinnaam?

    ** Nee: Indien je nog geen domeinnaam hebt vastgelegd kun je je gewenste domeinnaam invoeren die wij voor je vastleggen. Geef hierbij dan ook aan welke gewenste e-mailadressen je wilt.

    ** Ja: Als je al een domeinnaam hebt vastgelegd heb je 2 opties;

    Optie 1: Je hebt er een vastgelegd die je niet gebruikt: Wij hebben de EPP/verhuiscode nodig van de domein en de hosting provider waar dit is vastgelegd.
    Geef in het veld 'huidige (of gewenste) e-mailadres' dan je gewenste e-mailadres door en bij wachtwoord 'NVT'. Servernaam/hostnaam hoef je dan niet door te geven, dit is alleen voor de e-mails overzetten belangrijk.

    Optie 2: Je hebt een actieve website + e-mail gekoppeld aan de domein. Wij hebben dan de EPP/verhuiscode code nodig van de domein en de hosting provider waar dit is vastgelegd.
    Indien je ook al e-mailadressen gekoppeld hebt aan je domeinnaam, hebben we de inloggegevens nodig van je e-mail om dit juist over te zetten zodat er niets verloren gaat wanneer we je domein verhuizen naar onze server.
    Plaats in het opmerkingen/overige vragen veld dan de inlogpagina van je webmail zodat we het kunnen controleren.
    Belangrijk: Vraag ook de servernaam/hostnaam/Server-IP op bij je huidige hostingpartij en geef dit door, deze hebben wij nodig om de mail over te zetten.

  10. Gefeliciteerd! Nadat je de lancering hebt aangevraagd duurt het maximaal 5 werkdagen voor je website echt gelanceerd is. We zullen hierover eerst contact met je opnemen voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan. 
    LET OP: .com domeinnamen kunnen 5 werkdagen duren vanaf het moment van verhuizing. Dus na de mail met de lanceerdatum van je website, kan het dus nóg 5 werkdagen duren voordat de domeinnaam op onze server staat en we dus de website officieel kunnen lanceren. Houd hier rekening mee wanneer je al een .com domeinnaam hebt vastgelegd.


    Mocht je nog meer vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op "Neem contact op" te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten! 
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact op Neem contact op