Lancering aanvragen

Yes! Het is zover! Wanneer je de volledige training hebt gevolgd is het tijd om de lancering aan te vragen.

Denk er aan dat wanneer je nog support vragen hebt, je die eerst via support aan ons stelt, aangezien deze aanvraag echt voor de lancering is en we er vanuit gaan dat je daar klaar voor bent.

Wanneer agenda's, contacten en dergelijke systemen aan je e-mailadres zijn gekoppeld, ben je zelf verantwoordelijk om dat bij de aanvraag van je lancering aan te geven. We kunnen dan samen kijken naar de beste optie om het over te zetten.

Nadat je de lancering hebt aangevraagd zullen wij contact met je opnemen voor eventuele vragen of je de informatie over de lancering te sturen. Alvast gefeliciteerd!

TIP: Sommige mensen vinden het fijn om door ons nog even hun website te laten checken, zodat ze zeker weten dat alles wat ze gedaan hebben ook goed is. Daarom bieden wij een websitescan aan, waarin we jouw website controleren op een aantal zaken: lay-out, design, grootte van de afbeeldingen, logische volgorde, mobiele (en tablet) weergaven, of alle knoppen werken, missende onderdelen en ga zo nog maar even door. Je ontvangt daarna van ons een verslag met al onze bevindingen + adviezen, zodat je jouw website nog kunt verbeteren. Deze websitescan bieden we aan voor €50,- ex BTW. Je kunt dit tijdens het lanceren aanvragen. 

  1. Ga naar https://dashboard.bloomsite.nl/lancering-aanvragen
  2. Klik vervolgens op 'Ga door naar stap 1' 

  3. Bepaal of je een website scan wilt hebben. Deze kun je direct aanvragen via de link op de pagina. 
    LET OP: Rond de lancering aanvraag af, ook als je een website scan wilt. Je kunt aangeven wanneer je de scan wilt in het formulier.
  4. Klik op 'Ga door naar stap 2' 
  5. Vul je voornaam en achternaam in
  6. Een telefoonnummer waar je op te bereiken bent
  7. Een e-mailadres dat niet gekoppeld is aan de domeinnaam die je gaat overzetten, zodat we je direct na de lancering kunnen mailen met je nieuwe e-mailgegevens. Denk aan; outlook, gmail, hotmail etc.
  8. Geef aan of je in de vorige stap een scan hebt aangevraagd en of je deze voor of na de lancering wilt.
  9. Heb je een domeinnaam?
    1. ** Nee: Indien je nog geen domeinnaam hebt vastgelegd kun je je gewenste domeinnaam invoeren die wij voor je vastleggen. Geef hierbij dan ook aan welke gewenste e-mailadressen je wilt.
    2. ** Ja: Als je al een domeinnaam hebt vastgelegd heb je 2 opties;

      Optie 1: 
      Je heb ergens een domeinnaam vastgelegd die je verder nooit hebt gebruikt, waar je Bloomsite op komt te staan:
      Wij hebben de EPP/verhuiscode nodig van de domein.
      Geef dan bij ' Heb je e-mailaccount(s) die je wilt overzetten?' aan 'Nee' en geef in het veld 'Gewenste e-mailadres' dan je gewenste (nieuwe) e-mailadressen door.

      Optie 2:
      Je hebt een domeinnaam + actieve e-mailadres(sen) gekoppeld aan de domein waar je Bloomsite op komt te staan:
      Wij hebben dan de EPP/verhuiscode code nodig van de domein en de hosting provider waar dit is vastgelegd.
      Voor het overzetten van je huidige e-mails in je mailbox, hebben we de inloggegevens nodig van je e-mail. Hiermee kunnen we het juist over te zetten zodat er geen conversaties verloren gaan wanneer we je domein verhuizen naar onze server. Zet dan ' Heb je e-mailaccount(s) die je wilt overzetten?' op 'Ja' en geef de informatie eronder door. 
      Plaats in het opmerkingen/overige vragen veld dan de inlogpagina van je huidige webmail zodat we het kunnen controleren.
      Heb je op dit moment 1 actieve e-mailadres, maar wil je er een 2e e-mailadres bij? Dan vul je bij het veld 'Wachtwoord e-mailadres 2' > 'NVT' in. Dan maken wij die nieuw voor je aan naast de huidige die overgezet moet worden.
      Belangrijk: Vraag ook de servernaam/hostnaam/Server-IP op bij je huidige hostingpartij en geef dit door, deze hebben wij nodig om de mail over te zetten.

  10. Plaats eventuele vragen/opmerkingen met betrekking tot de lancering in het laatste veld. 
  11. Gefeliciteerd! 
    Nadat je de lancering hebt aangevraagd duurt het maximaal 5 werkdagen voor je website echt gelanceerd is. We zullen hierover eerst contact met je opnemen voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan. 
    LET OP: .com domeinnamen kunnen 5 werkdagen duren vanaf het moment van verhuizing. Dus na de mail met de lanceerdatum van je website, kan het dus nóg 5 werkdagen duren voordat de domeinnaam op onze server staat en we dus de website officieel kunnen lanceren. Houd hier rekening mee wanneer je al een .com domeinnaam hebt vastgelegd. Voor nieuwe .com domeinnamen geldt dit niet.
    Mocht je nog meer vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op "Neem contact op" te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten! 
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.