Klanten declarabel maken voor zorgverzekering

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

In het artikel Facturen declarabel maken voor zorgverzekering heb je de stappen om je facturen declarabel te maken al doorlopen. Dit artikel volg je nadat een cliënt voor het eerst een afspraak bij jou heeft ingeboekt en je bij die klant dus de factuur declarabel wilt maken voor de zorgverzekering. 

Dit gaat als volgt in z'n werk: 

  • Cliënt boekt een afspraak via de boekingswidget op je website.
  • Er wordt een bestelling, een afspraak en een klantprofiel (let op: per e-mail adres dat er wordt gebruikt) aangemaakt.
  • Wanneer je de declarabele facturen hebt aangezet wordt er geen factuur gemaakt (deze blijft ook na betaling op 'in behandeling' staan zodat je factuurdatum klopt)
  • Tijdens de behandeling in de praktijk kun je vragen aan de cliënt of deze een factuur wilt die hij kan declareren bij de verzekeraar
  • Is dit het geval, dan dien je de onderstaande stap eenmalig te doorlopen bij deze klant. 

Doorloop de volgende stappen tijdens de eerste behandeling van een cliënt: 

  1. Vraag de cliënt of hij aanvullend is verzekerd en een declarabele factuur wilt ontvangen. Zo ja, dan moet je de volgende stappen doorlopen: 
    * Vraag dan tijdens de sessie de geboortedatum en zorgverzekering-nummer van de klant
  2. Ga onder 'Boekingen' naar 'Beheren' > 'Klanten'.

  3. Zoek de betreffende klant op door de zoekfunctie te gebruiken en klik vervolgens op 'Bewerken'.
  4. Vul de 'Geboortedatum' in.
  5. Noteer eventueel een 'Zorgverzekeringsnummer' indien van toepassing en klik op 'Opslaan'.
  6. Wanneer je met declarabele facturen werkt en deze optie hebt aangezet, kun je na de behandeling de bestelling op 'afgerond' zetten zodat de factuur naar de klant wordt verzonden. Doe dit altijd nadat je de juiste klantgegevens hebt ingevoerd, zodat je niet de factuur 2x hoeft te mailen naar de klant.

    De gegevens die je nu hebt ingesteld voor deze klant blijven in het systeem staan, zodat je dit bij de volgende bestelling niet meer hoeft te doen. Elke keer dat er vanaf nu een afspraak wordt gemaakt met hetzelfde e-mailadres, zullen deze gegevens dus correct op de factuur worden weergegeven. 
    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.