Kortingscode voor boekingen

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

Er zijn 2 type kortingscodes die je kunt maken via je website. 
Wanneer je korting wilt geven op een 'Dienst, of 'Evenement' die niet op de factuur vermeldt hoeft te worden, of deze na de code helemaal gratis wordt (en de klant dus niet op de betaalpagina komt), dan kun je het beste dit artikel gebruiken.

Moet de korting op de factuur staan, of is de korting voor een los 'Product' die niet via het agenda-boekingsformulier wordt geboekt? Dan kun je dit artikel gebruiken: Kortingscode voor betalingen

LET OP: Wanneer je gebruik wilt maken van beide kortingscodes, kan het erg verwarrend zijn voor je klanten waar precies de code ingevuld moet worden, aangezien de code voor boekingen direct in het boekingsformulier wordt ingevuld en de kortingscode voor betalingen op de afreken-pagina. Vermeld dus duidelijk aan je klanten waar ze deze code moeten invullen als je beide opties gaat gebruiken!

  1. Om deze type kortingscode in te schakelen ga je onder 'Boekingen' > 'Instellingen' naar 'Algemeen'.

  2. Ga dan naar de 'Betalingen' instellingen en zet de 'Kortingscodes' aan.
  3. Dit zorg er voor dat op het boekingsformulier (waar de klant een tijd en datum kiest) het veld 'Kortingscode Toevoegen' wordt toegevoegd: 

  4. Ga nu naar ' Beheren' > 'Financiën' om je code aan te maken. 

  5. Ga naar het tabje 'Kortingscodes' en klik op '+ Nieuwe Kortingscode'

  6. Bij ' Code' vul je een unieke code in, die je klanten moeten invullen tijdens het boeken.
    * Let op: Dit is natuurlijk hoofdlettergevoelig

  7. Je kunt een korting in procenten (%) invoeren, of een korting in euro's (€).

  8. Bij ' Gebruikslimiet' stel je in hoevaak deze code in totaal (door alle klanten samen) gebruikt mag worden op je website.
    * Wanneer je hier 30 instelt, mag de code nadat deze in totaal 30 keer is gebruikt in de website, niet meer gebruikt worden.

  9. Bij ' Maximaal gebruik per klant' stel je in hoevaak deze code gebruikt mag worden per klant (dus per e-mailadres)

  10. Onder ' Diensten' kun je selecteren op welke specifieke diensten deze code gebruikt mag worden. Je kunt hier meerdere diensten selecteren.

  11. En onder ' Evenementen' kun je selecteren voor welke evenementen deze code gebruikt mag worden.

  12. TIP: Eventueel kun je nu in de Notificatie instellingen de 'Verjaardagsbegroeting' notificatie aan zetten die naar de klant wordt gestuurd als er een geboortedatum is ingevuld in het klantprofiel. Die kun je dan aanpassen voor al je klanten waarbij een geboortedatum is ingevuld, en daarin kun je dan de unieke code plaatsen zodat zij een verjaardagskorting krijgen ;-) 
    * Je kunt dan de geboortedatum vragen aan de klant en vervolgens onder 'Boekingen" > 'Beheren' > 'Klanten' in het juiste profiel plaatsen! Het systeem zal wanneer de notificatie aan staat, automatisch deze notificatie naar de klant sturen op de dag van de verjaardag.


    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.