Een dienst aanbieden als Upsell

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je je website upgraden naar Bloomsite PRO.

In dit artikel laat ik zien welke stappen je moet doen om een dienst aan te bieden als Upsell, die vervolgens op de bedanktpagina van de Upsell geboekt kan worden. Hiervoor maak je 2 verschillende bedanktpagina's aan, waar je op de bedanktpagina van de Upsell 'Ja' de boekingsmodule met dienst kunt plaatsen.

  1. Maak een product aan die je de naam en prijs geeft van de dienst die je wilt aanbieden.
  2. Maak een 'gratis' dienst aan van de dienst die je wilt aanbieden in de funnel. Zoals je hieronder ziet, heb ik nu 2 dezelfde diensten. 1 is betaald en de ander is gratis. De gratis dienst is dus alleen voor mijn funnel. Zorg dus dat deze niet zichtbaar is op andere pagina's binnen je website waar je misschien wel alle diensten automatisch laat tonen in de boekingsmodule. 

  3. Het handigste is om deze dus even in een aparte categorie te plaatsen en binnen je Bloomsite dus alleen de andere categorieën te tonen op de boekingspagina's. Anders kan iemand dus een gratis dienst boeken op je website die eigenlijk niet gratis is! 

  4. Zet je Sales funnel op en zorg dat je per pagina de juiste stappen hebt gevolgd om de layouts in te laden. Je hebt dus ook een hoofdproduct toegevoegd bij de betaalpagina. En hierin heb je dus ook alvast de Upsell pagina toegevoegd en aangepast voor de dienst en het betaalde product van de dienst (die je net hebt gemaakt) gekoppeld aan de Upsell pagina. 
  5. Voeg vervolgens nog een stap toe in de funnel. Kies hier de 'Thank You' (bedanktpagina).

  6. Ga dan naar de instellingen van je Upsell en klik onder 'Instellingen' op 'Conditionele omleidingen'.

  7. Selecteer dan bij 'Ja, volgende stap' > De 'Bedanktpagina dienst' die je net hebt toegevoegd aan de funnel.

  8. Selecteer bij 'Nee, volgende stap' de standaard 'Bedanktpagina'

  9. Klik dan op 'Instellingen opslaan' en ga terug naar de stappen.

  10. Wat we nu nog moeten doen, is de bedanktpagina wanneer iemand de Upsell koopt, aanpassen zodat ze daar de dienst kunnen boeken in je agenda.

  11. Klik naast de nieuwe bedanktpagina op 'Bewerken'. 

  12. Klik dan op 'Bekijken'.

  13. Op de pagina klik je op 'Visual Builder inschakelen' om de visuele opbouwfunctie te activeren.

  14. Klik op het paarse bolletje om het menu uit te klappen.
  15. Klik daarna op het '+' icoon om een lay-out in te laden vanuit je bibliotheek.
  16. Onder 'Lay-out laden' zoek je naar 'Sales Funnel - Bedanktpagina' en klik hierop.
  17. Voeg onder de 'lege' rij een nieuwe rij toe. (verwijder niet de 'lege' rij, hier staan namelijk de bestelgegevens in!)
  18. Selecteer de kolommen, en voeg vervolgens een tekstmodule toe.
  19. Plaats hier een duidelijke tekst in, dat de bezoeker niet de pagina weg moet klikken, maar hier een afspraak kan inplannen. 
  20. Voeg vervolgens de boekings module toe door op het grijze plus icoon te klikken, kiezen voor 'Toevoegen vanuit bibliotheek' en de 'Dienst (Afspraken)' module te kiezen.
  21. Open dan de instellingen van de boekingsmodule.
  22. Ga in een nieuw tabblad naar je diensten, en zoek de 'ID' op van de gratis dienst voor je funnel. Bij mij is dit '2'.
  23. Pas deze aan in de tekst van de module.
  24. Sleep nu de gehele 'rij' die je net hebt gemaakt met de tekst en boekingsmodule, bovenaan de pagina, zodat deze goed opvalt en boven de bestelinformatie (de 'lege' rij) komt te staan.
  25. Sla de pagina op en verlaat de 'Visual Builder'.
  26. De pagina ziet er nu ongeveer zo uit. De 'bestelinformatie' word natuurlijk alleen getoond wanneer je daadwerkelijk de funnel doorlopen hebt, nu zal er 'bestelling niet gevonden' staan, omdat er geen bestelling is. 
  27. Controleer nog even wanneer je diensten aanbied op je afspraak-maken of contactpagina, of de 'gratis' dienst niet zichtbaar is in andere boekingsmodules op je website omdat je daar automatisch 'alle' diensten laat zien. Check dit dus even goed! 
  28. Nu kun je de funnel testen
  29. Na het doorlopen en accepteren van de Upsell, kom je dus op deze extra bedanktpagina waar je de boeking direct gratis kunt inboeken. Daaronder staan de standaard bestelgegevens.
    Wanneer iemand 'Nee' kiest bij de Upsell, komen ze dus op de standaard bedanktpagina met alleen de bestelinformatie.
  30. De klant boekt hier dus zijn sessie direct in en ontvangt een factuur in zijn mailbox voor de bestelling zelf. Na het boeken van de dienst zal de klant nog een mail ontvangen over zijn boeking. 
    Mocht je nog meer vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op "Neem contact op" te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.