Werken met declarabele facturen

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

We hebben binnen Bloom PRO een optie aangemaakt waarbij je ervoor kunt zorgen dat alle bestellingen op 'In behandeling' blijven staan, ook na een iDeal betaling. Dit zorgt ervoor dat je wanneer de afspraak geweest is, de bestelling kunt afronden en de factuurdatum dus klopt met de behandeldatum, wat belangrijk is voor diensten die vergoed worden voor de zorgverzekering. 

In dit artikel leg ik je uit hoe je dit aan kunt zetten en waar je aan moet denken wanneer je er gebruik van maakt. 

  1. Om de optie aan te zetten in je website, ga je onder 'Betalingen' > 'Instellingen' naar 'Algemeen'

  2. Zet vervolgens de optie 'Declarabele facturen' aan. Eventueel kun je hier ook een 'Factuur footer tekst' toevoegen voor onderaan al je facturen.

  3. Dit zorgt er nu voor dat alle bestellingen op 'In behandeling' blijven staan, totdat jij ze afrond. 
    * Ook bestellingen van diensten of producten die niet vergoed worden, zullen nu altijd op 'In behandeling' blijven staan. Je zult dus alle bestellingen handmatig moeten afronden! 

  4. Ga dus aan het begin van de dag goed na welke klanten er nog moeten betalen, en welke al via iDeal hebben betaald. Je kunt dit zien bij de bestelling onder 'Betalingen' > 'Bestellingen'.

  5. Als de behandeling is geweest kun je de bestelling op 'Afgerond' zetten. Dan wordt de factuur automatisch aangemaakt en gemaild naar de klant.

  6. Wanneer je de bestelling afrond, zal onder 'Boekingen' > Beheren' > 'Financien' de boeking op 'Betaald' worden gezet.
    * Hier kun je dus eventueel ook kijken of iets betaald is, echter zit dit vast aan de bestelling en status hiervan. Het kan dus zijn dat je foutief een bestelling op afgerond hebt gezet terwijl het niet betaald is. Houdt dus goed voor jezelf bij wat er nog betaald moet worden.

  7. Wanneer je de optie uitschakelt, zijn alle iDeal betalingen weer op 'Afgerond' en zal de factuur gelijk naar de klant verzonden worden. Maar alle 'Betalen op locatie' bestellingen staan nog steeds op 'In behandeling' (zoals het hoort). 


    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.