Medewerker portaal instellen

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

Het is mogelijk om een medewerker portaal in te stellen waar je afspraken van klanten in kunt zien op je mobiel en deze eventueel kunt wijzigen. Ik zou dit dus alleen op je telefoon of tablet gebruiken wanneer je geen computer in de buurt hebt. Gebruik het niet als dashboard van je website.

Waar je goed aan moet denken is dat de knop 'Nieuwe afspraak' (in het portaal) alleen een afspraak boekt, en dus geen betaling of factuur genereert. Wanneer je dus een afspraak voor een klant wilt boeken waarbij je een factuur nodig hebt, zie dan dit artikel en lees goed de uitleg of jij dit ook kunt toepassen: Afspraak inplannen voor een klant en factuur aanmaken

Denk er ook aan dat als je een afspraak wilt annuleren via het portaal, dat er nog een factuur voor is waar de afspraak niet meer gekoppeld is. Gebruik het annuleren dus ook niet zomaar.

  1. Maak als eerste een nieuwe pagina aan die je 'Medewerker-login' noemt (of iets wat daar op lijkt) en schakel de visuele opbouwfunctie in.
  2. 'Bouw aan de voorkant' en voeg de 'Medewerkerportaal' module toe aan de pagina in een rij van 1 kolom.
    * Eventueel kun je de hele pagina nog opmaken nadat je klaar bent met instellen en testen
  3. 'Publiceer' de pagina en verlaat de 'Visual Builder'. Laat de pagina even open staan!  
  4. Ga in een nieuw tabblad onder 'Boekingen' > 'Beheren' > naar 'Algemeen'.
  5. Ga dan naar de 'Rolinstellingen'.
  6. Schuif dan 'Medewerkerportaal inschakelen' op 'Aan' en vul bij 'Medewerkerportaal URL' de permalink/url van de pagina die je zojuist hebt aangemaakt (en gepubliceerd).  

  7. Klik dan op ' Opslaan' om de wijzigingen op te slaan

  8. Vervolgens gaan we naar de ' Notificatie' instellingen om de e-mails die verstuurd worden 'aan' te zetten en de inhoud aan te passen zodat de juiste informatie voor de medewerker in de mail staat. 

  9. Ga naar het tabje ' Naar medewerker' en zet de 'Overige notificaties' helemaal onderaan allebei aan: 

  10. Bij de ' Medewerker' instellingen kun je eventueel het wachtwoord van de medewerker wijzigen voor het Medewerkerportaal. 

  11. Wanneer je nu op de pagina bent en geen wachtwoord meer weet, kun je via 'wachtwoord vergeten' een directe toegangs-link laten versturen.
    * Let op; gebruik dit dus alleen op je telefoon of tablet, maar niet op de computer wanneer je ook gewoon kunt inloggen in het dashboard van je website waar het vollediger is ;-) 

  12. En denk er dus aan: wanneer je gewoon kunt inloggen in het dashboard van je website op een computer, kun je beter daar inloggen dan hier.
    Gebruik dit op je mobiel wanneer je echt geen computer in de buurt hebt en toch snel een afspraak van een klant wilt wijzigen 
    * Voor een afspraak boeken dus ook niet gebruiken, tenzij je zelf een niet declarabele factuur gaat aanmaken wanneer je weer bij je dashboard kunt, of iemand geen factuur nodig heeft

    Weet je niet precies wat er in jouw situatie moet gebeuren? Neem dan even contact op :-) 


    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.