Afspraak niet direct goedkeuren (in afwachting)

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

In de algemene instellingen van 'Boekingen' heb je ingesteld wat de 'standaard status van je afspraken' moet zijn. In dit artikel laat ik je zien hoe je bij één specifieke dienst (of evenement) instelt dat je de afspraak eerst moet goedkeuren voordat deze daadwerkelijk bevestigd wordt naar de klant. Je hebt zelf de controle bij welke dienst je dit wilt instellen. 

Indien je dit wilt instellen voor ALLE diensten, dan kun je het standaard instellen bij de 'Algemene instellingen' van Boekingen.

  1. Wanneer je wilt dat een specifieke sessie eerst moet worden goedgekeurd voordat deze bevestigd wordt naar de klant, moet je dit instellen bij de dienst zelf onder 'Boekingen' > 'Beheren' > 'Diensten
  2. Klik op de dienst om deze te bewerken.
  3. Vervolgens kun je bij 'Instellingen' bij 'Standaard status van de afspraak' aangeven dat deze 'In afwachting' is tot jij hem goedkeurt.


  4. Sla de wijzigingen op.

  5. Wanneer er nu een boeking wordt gedaan via jouw website voor deze dienst, staat er in de mail naar jezelf (of de medewerker) dat de afspraak nog moet worden goedgekeurd via de website.
    Je kunt de inhoud van de mail natuurlijk aanpassen bij de notificatie instellingen.
  6. De klant krijgt ook een mail waarin staat dat de afspraak nog bevestigd moet worden.
    De inhoud van deze mail kun je ook zelf nog aanpassen.  
  7. Je kunt bij 'Beheren' > 'Afspraken' de afspraak van 'In afwachting' op 'Goedgekeurd' zetten zodat hij bevestigd wordt naar de klant.
  8. Je ziet dan links in het scherm de volgende melding:
  9. De medewerker ontvangt nu de notificatie 'Afspraak goedgekeurd'.  
  10. De klant ontvangt dan ook een notificatie 'Afspraak goedgekeurd'. 
  11. Wanneer klanten nu deze dienst boeken via je website, zal deze dus altijd blijven staan op 'In afwachting' totdat jij deze op 'Goedgekeurd' zet en dus bevestigd! Vergeet dit dus niet ;-) 
    Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.