E-mail komt niet aan of in de spam map

Wanneer je het gevoel hebt dat je e-mails die verzonden worden vanuit je eigen mailbox niet aankomen of je mail komt in de spam, dan zijn er een aantal dingen die je even moet checken. Dit geldt ook voor e-mail die verzonden worden vanuit een ander systeem, zoals een boekhoudsysteem. 

  1. Ga naar https://www.mail-tester.com

  2. Kopieer het e-mail adres wat je ziet staan in het veld onder ' Eerst en vooral, stuur je e-mail naar'.

  3. Ga vervolgens naar je eigen e-mailprogramma en maak een nieuwe mail aan.   

  4. Stuur je mail naar het adres wat je hebt gekopieerd. Plak een stuk tekst erin en plaats ten minste 2 links in de mail, zoals bijvoorbeeld een link naar je website. Verstuur vervolgens de mail en keer terug naar de pagina.

  5. Klik op de knop ' Check vervolgens je score'.

  6. Bekijk je score en kopieer de link van de pagina.

  7. Maak een mail aan naar support@bloomsite.nl waarin je uitlegt dat je denkt dat je mail niet aankomt en dat je de test hebt gedaan. Plak hier de link die je gekopieerd hebt.

  8. Open nu eerst https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx.

  9. Vul je e-mailadres in en klik op ' Blacklist Check'.

  10. Kopieer de link en plak deze ook in de mail naar support@bloomsite.nl.

  11. .Verstuur de mail met de 2 linkjes die je hebt gekopieerd, zodat wij naar de rapporten kunnen kijken!


    Mocht je nog meer vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op "Neem contact op" te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.