E-mail instellen op iPad en iPhone

In dit artikel laat ik je zien hoe je jouw e-mailaccount kunt instellen op de iPhone en/of iPad met iOS versie 11. Doorloop alle onderstaande stappen en vul de gevraagde gegevens zorgvuldig in:

1. Ga naar 'Instellingen'.

2. Scroll naar beneden totdat je bij 'Accounts en wachtwoorden' komt en klik daarop. 

3. Vervolgens druk je op 'Nieuwe account'.

4. En kies je voor 'Anders'.

5. Om vervolgens op 'Voeg mailaccount toe' te klikken.

6. Hier vul je de volgende gegevens in: 

1. Naam: Jouw naam - praktijknaam
2. E-mail: Het e-mailadres dat je van ons hebt ontvangen
3. Wachtwoord: Het wachtwoord dat je van ons hebt ontvangen
4. Beschrijving: Hier kun je zelf iets kiezen, dit wordt weergegeven in het overzicht van de accounts
5. Klik vervolgens rechts bovenin op: 'Volgende'

7. Kies bovenin voor de optie 'IMAP' en scroll vervolgens naar beneden.

8. Vul hier de volgende gegevens in:

Bij SERVER INKOMENDE POST:
Hostnaam: web1.jointartistic.com
Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je van ons hebt ontvangen
Wachtwoord:  Het wachtwoord dat je van ons hebt ontvangen

Bij SERVER UITGAANDE POST
Hostnaam:  web1.jointartistic.com
Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je van ons hebt ontvangen (dit moet ingevuld worden, ook al staat hier dat het optioneel is)
Wachtwoord:  Het wachtwoord dat je van ons hebt ontvangen (dit moet ingevuld worden, ook al staat hier dat het optioneel is)

Klik vervolgens rechts bovenin op: 'Volgende'

9. Je komt dan op het volgende scherm. 

Hier klik je rechts bovenin op 'Bewaar'

10. Je komt dan weer terug op het scherm van 'Accounts en wachtwoorden'.

Klik hier op het account dat je net hebt aangemaakt.

11. Klik vervolgens door op het IMAP account.

12. Hier krijg je een overzicht te zien van alles wat je zojuist hebt ingesteld.
Klik hier onderaan de pagina op: 'SMTP web1.jointartistic.com'

13. Klik daarna bovenaan op de HOOFDSERVER: 'web1.jointartistic.com'

14. Controleer of hier de Serverpoort op '465' staat. Staat hier iets anders verander dit dan in '465'.
Klik vervolgens recht bovenaan op 'Gereed'

Let op: Wanneer je op gereed hebt geklikt gaat jouw iPhone of iPad controleren of dit de juiste instellingen zijn. Dit kan in sommige gevallen erg lang duren, dus wees aub niet ongeduldig, maar wacht het gewoon even af. Als je het namelijk weg klikt is de kans groot dat het niet goed gaat en dat je het daarna ook niet meer goed kunt instellen. 

15. Je komt dan weer terug bij hebt overzicht van de account instellingen. Scroll naar beneden en klik vervolgens op: 'Geavanceerd'.

16. Scroll naar beneden en controleer of hier de Serverpoort op '993' staat ingevuld.
Staat hier iets anders verander dit dan in '993'.
Wanneer je dit hebt gedaan kun je link bovenin op 'Account' klikken en is het instellen van jouw e-mailadres geslaagd. 


Let op: is het na het doorlopen van deze handleiding niet gelukt om jouw account succesvol in te stellen op jouw iPhone of iPad, dan adviseer ik je om het account te verwijderen en nogmaals (heel zorgvuldig) alles opnieuw in te stellen. Mocht het daarna nog niet lukken, neem dan contact met ons op via de contactknop rechts bovenin deze pagina.  

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer het later nog een keer.