Uitgaande e-mail van website instellen
In dit artikel leg ik je uit hoe je het e-mailadres en afzender waar vanuit je website e-mails verstuurd, kunt wijzigen. Dit gaat dus om de mails die verzonden worden vanuit je website, zoals contactformulier aanvragen die je ontvangt op het e-mailadres wat je hebt ingesteld in het formulier. En boeking mails naar medewerkers en klanten wanneer iemand een afspraak boekt via je website.
Let op: lees dit artikel zorgvuldig, wanneer je dit verkeerd instelt worden de mails vanuit je website mogelijk NIET verzonden en loop je dus aanvragen mis.
- De instellingen vind je onder 'Instellingen' > 'E-mail instellingen'
Bij 'E-mailadres afzender' vul je het e-mailadres in waar vanuit je wilt dat alle e-mails verzonden worden die je website verstuurd.
LET OP: Denk eraan dat dit een e-mailadres moet zijn die bij jouw domeinnaam hoort waar je Bloomsite op staat. Zoals info@jouwdomein.nl of naam@jouwdomein.nl. Dus GEEN Hotmail, Gmail of andere e-mailadressen die niet op onze server staan.Bij 'Naam afzender' vul je de naam in waar vanuit de e-mails verzonden worden. Dus bijvoorbeeld je Voornaam + Achternaam of je praktijknaam.
Klik op 'Instellingen opslaan'
Alle e-mails die de website verstuurd, worden nu vanuit deze e-mailadres en naam verzonden.
Houdt er rekening mee dat wanneer je gewend bent dat je contactformulier aanvragen binnen komen via een bepaald e-mailadres/afzender, dat dit nu hoogstwaarschijnlijk veranderd is.
Test dus even je contactformulieren om te controleren in je mailbox hoe die e-mails nu binnen komen en of ze niet in je spam belanden.Komen de e-mails vanuit je website niet meer aan? Neem even contact op!
Mocht je nog vragen hebben of het is nog niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op door hieronder op 'Contact opnemen' te klikken. Klopt deze informatie niet meer? Laat het ons dan ook weten!