Cookie banner wordt niet weergegeven
Wanneer je de Cookie banner hebt ingesteld op je Bloomsite kan het voorkomen dat deze niet wordt weergegeven aan de voorkant van je website.
In dit artikel doorloop je een aantal stappen om te checken of deze inderdaad niet wordt weergegeven of dat er wellicht iets anders aan de hand is.
Doorloop alle onderstaande stappen:
- Controleer in Incognito Venster
Ga in een incognito venster naar je website en bekijk of de cookie banner daar wel wordt weergegeven.
Als hij daar wel wordt weergegeven van je ervan uitgaan dat de cookie banner goed staat ingesteld en wordt weergegeven.
Weet je niet hoe je een incognitovenster opent? Bekijk dan dit artikel >>
Wanneer je geen Cookie Banner ziet op een incognito venster, doorloopt dan de onderstaande stappen. - Controleer op andere browser
Open de website in een andere browser, bijvoorbeeld Safari, Chrome, Internet Explorer.
Wanneer je de Cookie banner wel ziet in een andere browser, dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van de browser waar je eerst in keek.
Ga daarvoor door naar de volgen de stap. - Controleer op een ander apparaat
Wordt de Cookie banner wel weergegeven op een ander apparaat, dan kun je ervan uitgaan dat de cookie banner goed staat ingesteld en wordt weergegeven.
Mocht dit niet het geval zijn, check dan de volgende stap. - Controleer de 'Do Not Track' en/of 'Global Privacy Control' settings in je browser?
Bij het instellen van de Cookie banner heb je aangegeven dat je de Do Not Track en Global Privacy Control wilt respecteren.
Dat betekent dat de Cookie Banner niet wordt weergegeven wanneer deze zijn ingesteld in de browser.
Controleer dus in jouw browser wat de privacy instellingen zijn.
Hier vind je hoe je de privacy instellingen op Safari aanpast:
https://vpnservice.nl/privacy/privacy-instellingen-safari/
Hier vind je hoe je de privacy instellingen op Chrome aanpast:
https://support.google.com/chrome/answer/114836?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Hier vind je hoe je de privacy instellingen op Microsoft Egde aanpast:
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/microsoft-edge-browsegegevens-en-privacy-bb8174ba-9d73-dcf2-9b4a-c582b4e640dd#:~:text=Selecteer%20in%20Microsoft%20Edge%20Instellingen,Kiezen%20wat%20u%20wilt%20wissen.
Mochten alle bovenstaande stappen niet helpen, neem dan contact op met support@bloomsite.nl, dan kijken we even met je mee.